piątek, 13 listopada 2015

Pyszny biszkopt cytrynowy z gruszkami i jabłkami :)

Co ja poradzę, że ciągle mam ochotę na coś słodkiego!? O ile jeszcze w ciąży trzymałam się w ryzach, to teraz "dzień bez ciacha, dniem straconym" :)

Przy Syneczku nie mam (póki co) marzyć o jakiś wybitnych wypiekach, dlatego też zadowalam się prostymi i szybkimi w przygotowaniu, aczkolwiek pysznymi smakołykami.

Dziś biszkopt z owocami z nutą cytryny :)

Składniki:
- 4 jajka,
- 3/4 szkl. cukru,
- 1 opakowanie cukru wanilinowego,
- 1,5 szkl. mąki pszennej,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- starta skórka z cytryny (może być z 1,5 cytryny),
- 1 duża gruszka,
- 2 jabłka,
- 2 łyżeczki cynamonu,
- pół kostki masła,
- cukier puder do posypania.

Sposób przygotowania:
1. Formę do pieczenia (u mnie keksówka o wymiarach 25x11cm)wysmarować tłuszczem i opruszyć bułką tartą.

2. Gruszkę i jabłka pokroić w ćwiartki i obrać. Usunąć gniazda nasienne. Pokroić owoce w plasterki/talarki/jak kto woli.
Pokrojone owoce można skropić sokiem z połówki cytryny.

3. Sparzyć cytrynę i zetrzeć skórkę na tarce o drobnych oczkach.

4. W rondelku rozpuścić masło. Pozostawić do ostudzenia.

5. Jajka ubić z cukrem i cukrem wanilinowym na puszystą, gęstą masę. Dodać startą skórkę cytryny. Krótko zmiksować.

6. W osobnej misce przesiać przez sito mąkę z proszkiem do pieczenia. Dodać cynamon (u mnie 2 kopiate łyżeczki, może być więcej lub mniej - wedle uznania).

7.  Mąkę z cynamonem połączyć porcjami z masą jajeczną. Wymieszać mikserem, aż do połączenia składników. Następnie dolać przestudzone masło i ponownie wymieszać.

8.  Na koniec dodać pokrojone gruszki i jabłka. Całość wymieszać szpatułką.

9. Przygotowane ciasto wlać do keksówki. Piec w temperaturze 170 -180 stopni przez około 50-60 minut, aż do "suchego patyczka". (Wiem, że z czasem pieczenia bywa różnie, dlatego też warto po około 40 minutach sprawdzić patyczkiem konsystencję ciasta. W razie potrzeby skrócić, bądź wydłużyć czas pieczenia).

10. Przestudzone ciasto posypać cukrem pudrem.

11. Teraz można już zajadać się pysznym wypiekiem :)






2 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie :).
    Nie bardzo lubię aromat cytrynowy w ciastach, więc mogę pominąć dodanie tej skórki z cytryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie :) skórka z cytryny to tylko taki dodatek - właśnie dla tych, którzy aromat cytrynowy lubią :) Ja ostatnio też pominęłam skórkę, bo akurat nie miałam cytryny pod ręką :p ale za to dodałam wiórki kokosowe do smaku :)

      Usuń