piątek, 4 grudnia 2015

Najprostsze z ciast - SZARLOTKA sypana!

Że mam malutkiego synusia - już pisałam. Że czasu często brakuje - tez ustaliliśmy. I że lubię słodkie - chyba również wspomniałam? :)
Kiedy zaszła potrzeba i naszła mnie ochota - idealnym rozwiązaniem okazało się dla mnie zrobienie pysznej szarlotki. Tym razem wersja sypana. Dlaczego? Bo szybko, bo prosto, bo równie smacznie, jak w przypadku tej "normalnej" opcji. No i nie trzeba używać miksera - mniej roboty i mniej mycia garów :) A przyjemność z jedzenia - zapewniam! - ogromna :)

Ekspresowa szarlotka 

Składniki:
- 8 - 10 jabłek średniej wielkości,
- 1,5 szkl. mąki pszennej,
- 1 szkl. cukru,
- 1 opakowanie cukru wanilinowego,
- 1,5 szkl. kaszy manny,
- trochę cynamonu (2, 3 łyżeczki),
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- szczypta soli,
- kostka zimnego masła,
- rodzynki (ja dałam małe opakowanie).

Już na wstępie zaznaczę, że oczywiście składniki te możemy modyfikować według własnego uznania. Można przecież pokusić się o dodanie wiórków kokosowych czy żurawiny, a może po prostu o zrezygnowanie z cynamonu czy rodzynek. Co kto lubi :)


Sposób wykonania:
1. Pokroić jabłka w ćwiartki. Obrać, usunąć gniazda nasienne. Zetrzeć jabłuszka na tarce o grubych oczkach.
2. Posypać starte jabłka cynamonem. Dodać rodzynki. Wymieszać.
3. Nastawić piekarnik na 180 stopni.
4. Do naczynia przesiać mąkę. Dodać cukier, cukier wanilinowy, kaszę mannę, proszek do pieczenia oraz szczyptę soli. Dokładnie wymieszać.Całość podzielić na trzy równe części.
5. Wyłożyć blachę papierem do pieczenia. U mnie duża forma o wymiarach ok. 21x36 cm.
6. Wysypać na blachę 1/3 suchych składników.
7. Na suche składniki wyłożyć połowę jabłek (nie odciskamy soku).
8. Na jabłka wysypać kolejną część proszku. Następnie druga połowa jabłek i ponownie - ostatnia już część składników suchych.
9. Na wierzch zetrzeć kostkę masła (na tarce o dużych oczkach). Masło stopi się podczas pieczenia i w połączeniu z sokiem z jabłek - zespoli wszystkie warstwy ciasta.




10. Piec przez około godzinę w temperaturze 180 stopni.
11. Po godzinie wyjąć ciasto z piekarnika i zajadać w najlepsze! :)



Szarlotka sypana smakuje idealnie zarówno na zimno jak i na ciepło. A w asyście lodów to już w ogóle niebo w gębie! ;)

Do usłyszenia! :*

5 komentarzy:

  1. O to widzę coś dla mojego męża. Uwielbia szarlotkę! Ja zresztą też,a z bitą śmietaną. ..bajka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybko i smacznie. To lubię najbardziej 😁 pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny u mnie 😘

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mi smaka narobiłaś :)
    http://www.alexanderkowo.pl

    OdpowiedzUsuń